الاثنين، 28 فبراير، 2011

محمد الصيفى


الإسم : محمد إسماعيل سيد عبدالمحسن الصيفى
الشهره : محمد إسماعيل الصيفى  أو  محمد الصيفى
السن : 25 سنه
المهنه : مسئول السياحه الدينيه بشركة إيه كلاس للسياحه
عنوان العمل : 114 شارع المنيل
عنوان العمل 2 : 9 شارع البطل أحمد عبد العزيز - باب اللوق
ت : 0108230096
ت 2 : 0140449114
الموقع السياحى : http://www.egyptlabtours.com/
المهارات : التسويق الإلكترونى



محمد الصيفى

الحُكام لا يعتبرون




محمد إسماعيل الصيفى
0108230096



" إنه لم يكن عجيبا أن يعبد المصريون ( القدماء ) فرعون ، ولكن العجيب أن فرعون آمن حقا أنه إله "

ثرثرة فوق النيل ، نجيب محفوظ ، روائي من مصر




لله درك يا تونس يا أرض الإرادة ، هاهي ليبيا الحرة تنفض غبار الهوان عنها ، أحفاد عمر المختار يحطمون قيود الذل ، ويسحقون الظالم ، أجل أن ليبيا فيها الرجال و معمر القذافي سيرحل هو وعياله قريبا جدا بعزة الله القوي الجبار .

أتراك سمعت يا أبا القاسم الشابي الشعب العربي يهتف جميعا بـ:

إذا الشعب يوما أراد الحياة ** فلابد أن يستجب القدر

أظنك فخورا بقومك ، أهل تونس ، أهل الإرادة وشعب الإرادة قد نهض وحطم القيود وقد أستجاب القدر يا شابيّ ، لقد استجاب ، وكيف لا يستجيب أمام إرادة جبارة أنحى لها الكون تقديرا وأجلال ، لله درك يا تونس الإرادة ، ولله درك يا مصر الحرية ، ولله درك يا ليبيا العزة ، ولله درك يا يمن يامنبت العروبة وأصلها ، ولله درك يا جزائر الشهداء .

أن الثورة الليبية هي من أقوى الثورات والتي أظهرت بطولة حقيقة للشعب الليبي ، كيف لا وهم أحفاد عمر المختار ورفاقه ، نذكر عمر المختار ولا نقصد أن نبخس ابطال ليبيا حقهم ، لكن لهذا الرجل مكانة خاصة ليس في قلوب أهل ليبيا الحرة وحدها بل وكل العرب ، أنهم يحبونه وينظرون إليه كما ينظرون لخالد بن الواليد ولصلاح الدين الأيوبي ، أبطال الأمة الذين أصبحوا ببطولتهم وتفانيهم رمزا للشجاعة وحب الوطن والإخلاص للدين والمبدأ والحرية والشجاعة ، الذين بذلك فرضوا الأحترام على عدوهم قبل أبناء أمتهم .


أن ما لفت أنتباهي هو توافر العلم الليبي القديم في ايدي ابناء ليبيا ليس في الداخل فحسب بل حتى في الخارج ، الأمر الذي يؤكد بأن الإجماع في ليبيا على أن نظام القذافي لا يمثلهم ، هو أجماع عفوي لكنه صادق ، لأنه ينم عن شعور الأنتماء أو اللأنتماء في نفوس أهل ليبيا .

الغريب في هؤلاء الحُكام هو أسلوبهم الممل المترنح بين أتهام الثوار بالعمالة والعمل لأجل أجندة خارجية وتفاهات أخرى ، وكأنهم تركوا للعملاء مكان فيكم الخير والكفاية يا حُكام . والمضحك المبكي فوق كل ذلك هو أستخدام السلاح الحي ضد الجماهير المسالمة وكأنهم بذلك يقولون : ( أن كلماتكم يا جماهير شعبنا قوية ) ومن شدة ما أرعبتهم صار يظنونها طلقات كلاشنكوف أو أر بي جي ، فما وجدوا غير الرصاص ليردوا عليهم . ثم يخرج الحاكم بعد أن يقتل جماهيره ـ ويبدو أنه أنتبه أن ما ظنه طلقات نارية ماكانت إلا كلمات حق أصمْت أذنه النتنه ـ فيخرج كالحمل الوديع ليعلن تكوين لجنة تحقق في الأحداث التي جرت ،

تحقق في ماذا ؟

في أوامر أصدرتها بنفسك ؟.

وحتى لو أفترضنا جدلا أن أجهزة الأمن تصرفتْ بنفسها فلابد أن يصلك أخبار ما يجري ، فالمفروض أن توقف الأمر ، هذا عدا أنه من المفروض أن تكون الأوامر قد صدرت سلفا بمنع أطلاق النار . لكن لا نملك إلا أن نقول : حبسنا الله ونعم الوكيل .

أي رعونة هي التي يتصف بها هؤلاء ، هم يعترفون بفسادهم وبخيانة أمانتهم في خطاباتهم بشكل ضمني ، وإلا ما معنى أن يقول أحدهم سنجري أنتخابات نزيهة وحرة ، وسوف نجري تعديلا أقتصادية و سنحقق في الفساد و و و .

ألا تبت أيدهم ، ومزقهم الله ، أفاكون عملاء أغبياء ، لكن كمعمر القذافي لم أرى في حياتي ، عجيب بكل المقاييس ، أبو الفلاسفة ، جيد أن سقراط وأفلاطون ماتا منذ زمن وإلا كانا أحرقا نفسيهما أمام باب قصرك أقصج خيمتك ، حاكم فريد عصره وزمانه ، يقول ( هو المجد ) إلا سحقا للمجد أن كان يشبهك .

أن هؤلاء الحكام يستخدمون نفس المزامير ، وحين لا يعرفون ـ في أول روعتهم من الثورة ـ ما يجيبون تجدهم يفرغون غضبهم في قناة الجزيرة ، كمن يزعجه ذباب مستنقع بجانبه ، فبدل أن يردم المستنقع تجده يلعن الذباب ، وأقصد بالمستنقع هي مفاسد هؤلاء الحكام وأتباعهم .

يمنون علينا بما فعلوه من واجباتهم أتجاه الوطن ، قل لا تمنوا علينا ، أنها واجباتكم و أنتم ملزمون بها ، وأن كنتم لا تقدرون فدعوا مناصبكم لمن يقدر .

والله أن أهل ليبيا قوم طيبون قمة في الأخلاق والرزانة والأدب والطيبة ، ودودون إلى أبعد الحدود ، لكنهم مع ذلك لا يرضون بضيم ، أهل عُمان يعرفون جيدا أهل ليبيا ، نعرف سليمان باشا الباروني كمصلح نهضوي عاش بيننا ، واثار مدرسته موجود إلي يومنا هذا في مدينة سمائل العُمانية .

نعرف خليفة النامي ذلك الرجل العبقري الفذ الذي ما قدره هذا النظام الغبي حق قدره ، فضايقه وحبسه مرارا وتكرارا ثم أختفى في ظروف غامضة رغم أنه أعتزل في الصحراء يأسا من القذافي ونظامه ، ومع هذا ما سلم من شره ، وكثير كثير . لنا أخوة ,احبه في جبل نفوسه وبنغازي وطرابلس .


أسأل الله أن ينصرهم نصرا عزيزا ، ويفرج كربهم ويمدهم بمدد من عنده يزلزل الطاغية وجنوده وأزلامه .

أن هؤلاء الطغاة لن يعتبروا ، فقد تلبسهم شيطان الهوى ، وأعماهم السلطان وجاهه فهم في غيهم يعمهون ، صاروا يتخبطون ، لأن أزلامهم تخلوا عنهم حين حق الحق ، ولأن أسايدهم تخلوا عنهم ، وقد كانوا بآراء أسيادهم يهتدون ، واليوم بعد أن تخلوا عنهم لا هادي لهم ، فطبعي أن تصيب مبارك جلطة وتصيب بن علي جلطة وهلم جر ، لأنهم أدركوا أنهم تمسكوا بقشة لا تقاوم رياح الحق أن هبتْ .

وأخيرا ..

يا أهل ليبيا الأحرار ، لا تتعجبوا من صمت حُكام العرب فهم يخافون أن يصيبهم ما أصاب القذافي وأقرانه في مصر وتونس ، ولا تستغربوا فتور ردت فعل الرأي الرسمي الغربي ، فهم بصمتهم يقولون لباقي الشعب العربي : أنظر ما سيحل بكم أن تمردتم على أعواننا ، ستموتون ، ستدمورون ، ولن يكون أحد لكم عونا .
أنهم يريدون أن يردعونا بكم ، حتى لا يتم أسقاط باقي الخونة في الوطن العربي ، فأنكم ترعبونهم ، وما أتعض هؤلاء الغربيون كما لم يتعض عبيدهم هنا ، بأن هذا الشعب كالنار ، كلما زدته قدحا زاد أشتعالا . وتوقدا ، كلما أطلقوا الرصاص خرج الناس أكثر وأسدادوا أيمانا بأنهم على حق ، فاتسعت الثورة وعجلوا أكثر بأسقاط الأصنام النجسة .

اللهم أنصر أهل ليبيا والجزائر واليمن وكل الأمة نصرا عزيزا ، اللهم أنك على كل شيء قدير .

محمد إسماعيل الصيفى
0108230096

الثلاثاء، 15 فبراير، 2011

تعالوا نعرف النظام



http://www.egyptlabtours.com
0020108230096
Mohammed Elsefy



خلال الشهر الماضي ارتعدت فرائص الحكومات المستبدة عبر الوطن العربي بأسره. لا غرو، فمنذ ١٤ يناير وحتى اليوم، تكلّم المواطن العربي في حقه السياسي ومارسه كما لم يفعل منذ أيام الاستعمار.


ردد المواطن العربي مع متظاهري ميدان التحرير: “الشعب يريد إسقاط النظام”. وهذه عبارة مخيفة ولا يجدر أن تثير ذعر الحكاّم الظلمة وحسب. لنلاحظ أن المتظاهرين في مصر وفي تونس قبلها لم يطالبوا بإسقاط شخص الحاكم ولا حكومته فقط. إنه “النظام” الذي يسعون خلفه. فما هو هذا النظام؟ ومالذي يضمن أنك أنت شخصياً لستَ داخلاً ضمن تعريف هذا النظام؟


أثناء مظاهرات ميدان التحرير، استضافت إحدى القنوات الممثل المصري خالد الصاوي فقال: “النظام هو الظلم الاجتماعي”. وهذا هو هو مربط الفرس. لأن الظلم متشعب له ألف وجه وألف صورة. وأجزاؤه الصغيرة كلها تصلح لاندلاع ثورات الغضب. إن الزعيم الشرير الذي يزوّر الانتخابات ويلوي عنق الديموقراطية يتحمل المسؤولية الكبرى بطبيعة الحال ولا يمكن تبرئته لأن الظلم والفساد ترعرعا تحت ظله وبمباركته. لكن “إسقاط النظام” جملة تنخلع لها قلوب كثير من المتنفعين والمتنفذين الذين لا يحكمون بالضرورة.


منذ أن انطلقت ثورات تونس ومن بعدها مصر والمعلقون يؤكدون أنها ليست ثورة جياع. وأن الموضوع موضوع كرامة وليس رغيف. حق الرغيف يظل جزءاً من معادلة الكرامة. لأن الجائع حتماً سيثور. والكرامة يجرحها كذلك انتهاك أي من الحقوق الأساسية: في السكن وفي التعليم والعلاج والمساواة في التنمية، كما هي تمُتهن بضياع حق تقرير المصير والتمثيل الحقوقي أيضاً. والمنظومة التي لا تحترم أياً من هذه العناصر لابد أن تتغير.. وإلا فسيحصل ما حصل بمصر وبتونس.


في المكسيك وخلال الأسبوع الماضي أيضاً اندلعت مظاهرات لأن سعر خبز (التورتيّا) قد ارتفع في البلاد. من هو المسؤول عن حرمان المكسيكيين من حقهم في التورتيّا؟ إنه نظام السوق الذي مكّن لفئة صغيرة متنفذة أن تتحكم فيه وفي المزارع والمصانع وفي البورصة وأن تحتكر وتحدد سعر السلعة بما يوافق مصلحتها الشخصية. هؤلاء هم أعداء الشعوب الحقيقيون. والسياسي الفاسد يكرس فساده ويدعمه بأمثال هؤلاء المتنفعين وبطبقات متفاوتة من الفسدة الآخرين: بالتاجر اللص وبالمقاول الغشاش وبالمدير المرتشي وبالشرطي المتجبّر وبالإعلامي المطبّل وبالمعلم الخائن للأمانة. هؤلاء كلهم تروس في ماكنة النظام اللعين الذي يجب تغييره.


ما حصل بمصر وتونس مذهل ورهيب لأنه يمكن أن يتكرر في أي دولة عربية توجد بها ذات المنظومة. وهو كذلك لأننا لا يجدر أن نتوقع أن تسير الأمور بنفس السلاسة. صحيح أنه قد وقع هناك ضحايا نحسبهم شهداء، لكن ليست كل الدول العربية تتمتع بثقافة نقابية عمّالية كتونس، وليست كل الدول العربية بها مؤسسة عسكرية كفيلة بحفظ تماسك البلد كمصر.
 إن ما حصل رهيب لأنه قد يتكرر بسيناريوهات أكثر دموية. وقد تعلّمنا من الدرسين الفائتين أنه لا ثرثرة الحكماء ولا القبضات الأمنية كفيلة بردع الغضبة الشعبية إذا خرجت عن عقالها. لن تنفع حينها الوعود ولا الكلام المعسول. لابد إذاً من تغيير النظام.. نظام الاستغفال والاستعباد، نظام التملق والمحسوبية والفشل التنموي ونهب المال العام وتجيير حق الشعب بأسره لصالح فئة متنفعة صغيرة.


أثناء المظاهرات التي أجبرت الرئيس مبارك على التنحي، ذكر مواطن مصري على (تويتر) بأنه توجّه لمصلحة حكومية وقدّم للموظف أوراق معاملته ومعها الرشوة المعتادة. فما كان من الموظف إلا أن أعاد له الرشوة قائلاً: “نحن عايزين ننظف البلد”. لقد غيّر المصريون النظام.. وفي ذلك ذكرى لمن كان له قلب، أو ألقى السمع وهو شهيد.



http://www.egyptlabtours.com
0020108230096
Mohammed Elsefy

الاثنين، 14 فبراير، 2011

New York City from Above


وظائف . كوم
وظائف فى مصر - وظائف فى السعودية , فرص عمل , وظائف فى الكويت , وظائف فى امريكا
تقدم لكم باب التوظيف الكامل لكم و لجميع الدول لسهولة الحصول على وظائفكم التي تتناسب مع شهادتكم يجب التسجيل وبعد التسجيل تسجيل سيرتك الذاتيه كامله كما موضع على الموقع
اليكم التفاصيل الكامله
http://www.wzayeef.com/


New York City from Above

Captured Blog: NYC from Above




A look at New York City from the air.
Office and residential buildings stand in the financial district of Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg






The Empire State Building stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
New York City’s Central Park along Fifth Avenue is viewed in this aerial photograph from a helicopter over New York on November 11, 2008. (SAUL LOEB/AFP/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
The United Nations (UN) Secretariat building stands along the East River in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg




The former headquarters of Bear Stearns, now owned by JPMorgan Chase & Co., center, stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The Consolidated Edison Inc. (ConEd) East River Generation Plant stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Stuyvesant Town Peter Cooper Village, Manhattan’s largest apartment complex, lower right, stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Aerial view of Madison Square Garden, 01 July 2007, in New York City. (STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings, including the Chrysler Building, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg




The Empire State Building stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg




Citigroup Center, center, stands in between Citigroup corporate headquarters, center front, and a Citi building in the Queens borough of New York, top, in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Office buildings, including the headquarters of JPMorgan Chase & Co., black buliding at center, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg




A cemetery is seen September 13, 2009 in the Queens borough of New York City. (Photo by Mario Tama/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
An American Airlines plane flies over a cemetery September 13, 2009 in the Queens borough of New York City. (Photo by Mario Tama/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings, including a Citigroup building, center, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings, including the Chrysler Building, right, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Aerial view of New York Harbor showing the Statue of Liberty (C), Ellis Island and Manhattan (R), 01 July 2007, in New York City. (STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Commercial and residential buildings stand in the financial district of Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg


Time Warner Center, foreground, stands on Columbus Circle near the Hearst building in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Planes are seen at LaGuardia Airport September 13, 2009 in the Queens borough of New York City. (Photo by Mario Tama/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings, including the Chrysler Building, right, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg



The General Electric (GE) building stands in Rockefeller Center in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings surround the MetLife building in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
New York City’s Roosevelt Island is viewed in this aerial photograph from a helicopter over New York on November 11, 2008. (SAUL LOEB/AFP/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Cars pass along a highway September 13, 2009 in the Queens borough of New York City. (Photo by Mario Tama/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
The General Motors (GM) building stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The headquarters of The Goldman Sachs Group Inc., left, stands adjacent to the World Financial Center in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Construction cranes stand on the site of the former World Trade Center (WTC) in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Aerial view of ships docked at the New York Cruise Terminal on the West Side of Manhattan, 01 July 2007, in New York City. (STAN HONDA/AFP/Getty Images)



The Woolworth Building stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The XYZ Buildings, including News Corporation headquarters, lower right, stand in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Aerial view of an athletic field and the Manhattan Bridge (R), 01 July 2007, in New York City. (STAN HONDA/AFP/Getty Images)
Captured Blog: NYC from Above
Aerial view of Manhattan looking south over Central Park 01 July 2007 in New York City. (STAN HONDA/AFP/Getty Images)


Construction continues on the Beekman Tower, designed by Frank Gehry, in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg

One Bryant Park, home to the offices of Bank of America Corp., stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings, including the headquarters building of the New York Times Co., left, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Office and residential buildings stand around the Empire State Building in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The Empire State Building stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Stuyvesant Town-Peter Cooper Village, Manhattan’s largest apartment complex, stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg

0108230096

The headquarters of the Goldman Sachs Group Inc. stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg


The headquarters of American International Group Inc. (AIG) stands in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Federal buildings surround Foley Square in downtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Boats travel around the tip of the financial district of Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg



The Daniel Patrick Moynihan Federal Courthouse stands in downtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The Daniel Patrick Moynihan Federal Courthouse, left, New York County Supreme Court building at 80 Centre Street, bottom left, the New York County Supreme Court building at 100 Centre Street, center, and the Manhattan Municipal Building, top right, stand in downtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Piers stand along the Hudson River on the west side of Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Commercial and residential buildings stand in the financial district of Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The headquarters of The Goldman Sachs Group Inc., bottom left, stands adjacent to the World Financial Center in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
Commercial and residential buildings, including the Empire State Building, left, and Madison Square Garden (MSG), center, stand in midtown Manhattan in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel Acker/Bloomberg
Captured Blog: NYC from Above
The Empire State Building stands in the distance beyond the Hudson Rail Yards in this aerial photograph taken over New York, U.S., on Wednesday, July 7, 2010. Photographer: Daniel

وظائف . كوم
وظائف فى مصر - وظائف فى السعودية , فرص عمل , وظائف فى الكويت , وظائف فى امريكا
تقدم لكم باب التوظيف الكامل لكم و لجميع الدول لسهولة الحصول على وظائفكم التي تتناسب مع شهادتكم يجب التسجيل وبعد التسجيل تسجيل سيرتك الذاتيه كامله كما موضع على الموقع
اليكم التفاصيل الكامله
http://www.wzayeef.com/

الاثنين، 7 فبراير، 2011

REVOLUTION IN EGYPT

http://www.egyptlabtours.com

If you asked me a month ago to give you ten things that make me proud of being Arab, I would have listed ideas among the lines of we have very strong family bonds, we have awesome food, and our history is kick ass.
Today, in the wake of the Tunisian revolution and the Egyptian uprising, I have a very different list. I am neither Egyptian nor Tunisian, but what I do have in common with both countries is our shared Arab heritage.
Here are ten things that happened in the Arab world in 2011 that really made me smile:
1. Doctors, nurses, and regular people pooled knowledge and resources together to create a makeshift hospital in Tahrir to help the injured.
xp5v.jpg
fabor.jpg
2. With a tattered image, thanks to a few radicals, we prove yet again that our civilization is based on mutual respect. A human shield created of people who are either Christian or not praying protecting those in prayer. You can see the cross on this man’s wrist.
4n34.jpg
3. People from all walks of life cleaning the streets of Cairo.
http://farm6.static.flickr.com/5291/5405103091_59d3106ea1.jpg
4. Non-Egyptians like BloggerSeif and Sarah Karam stood and are still standing with Egyptians to support their right for dignity.
5. Civilian neighborhood protection units protected Egyptian neighborhoods from thugs. These men stood guard overnight to ensure that it is a safe environment for their communities. How awesome is that?
Mideast Egypt Protest
6. People in suits, in jeans, and in leather forming a human shield around Egypt’s priceless museums.
http://art-for-a-change.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/egypt_museum_human_shield.jpg
7. Giving out water and food in Tahrir to help others.

nnrxd.jpg
8. Arabs go out to support Egypt by protesting in their own countries.
 



9. My Facebook stream becoming a mosaic of Egyptian and Tunisian flags, although most of my friend list does not consist of people from either county.
10. Different channels from all around the Arab world broadcasting AlJazeera in solidatity, after they were blocked by Nilesat.
eq5i.jpg
It’s been an awesome 2011 so far.

Dear Tunisians, dear Egyptians, thank you for reminding us that there is hope. Thank you for making it clear that the acts of immorality taking place in our region such as lack of acceptance, petty crime, and nonchalance are out of desperation, as opposed to lack of culture.
Thank you for proving that our integrity as human beings comes first and foremost, before our genders, our idealogical beliefs, and our differences
http://www.egyptlabtours.com
.